آرامش روان

تنها یک دلیل برای شکست انسان وجود دارد و آن کمبود ایمان فرد به خودِ واقعی‌اش است

آرامش روان

تنها یک دلیل برای شکست انسان وجود دارد و آن کمبود ایمان فرد به خودِ واقعی‌اش است

احساسات فرزندان طلاق را جدی بگیرید

وقتی طلاق از راه می رسد این دلشکستگی فقط زن و مرد را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه پس از فروپاشی کانون خانواده فرزندان را نیز ترسانده وآنها را نامطمئن باقی می گذارد .اما دراین ارتباط چه کاری می توان انجام داد؟ چطور می توان به بچه ها بهترین فرصت را داد تا درمان بیابند ؟ چگونه می توان به آنها اجازه داد تا هم بچه باقی بماند و هم به سوالات دشوارشان پاسخ داد تا بتوان به آنها کمک کرد تا به سوی آینده حرکت کنند آینده ای که برایشان با امید و امنیت تفسیر می شود ؟ این کار وظیفه ساده ای نیست اما می توانید هر بار با یک قدم به فرزندانتان کمک کنید .

1 از خودتان مراقبت کنید : اگرتنها والد فرزندانتان هستید اهمیت دارد که دوستانی داشته باشید که بتوانید روی آنها حساب کنید و با آنها محدودیت ها و اولویت ها یتان را در میان بگذارید .
2 به فرزندانتان کمک کنید تا درمان بیابند: با آنها شادی کنید به ترسها یشان گوش فرا بدهید و نسبت به کوتاهی های خودتان صادق باشید .
3 به فرزندانتان اجازه بدهید تا کودک باقی بمانند : شاید بسیاروسوسه انگیز باشد که برای احساس راحتی و قدرت به سراغ بچه ها بروید اما این کار قلبها ی جوان آنها را وادار می کند تا پیش از موعد به قلب بزرگسالی مبدل شوند .
4 از عهده سوالات دشوار شان بربیایید : شاید گاهی اوقات بچه ها از شما سوال هایی بپرسند که قلب شما را پاره بکند در چنین مواقعی نفس عمیقی بکشید در کنارشان بنشینید و با آنها از میان احساساتشان بگذرید .
5 آینده را باور داشته باشید : تقریبا هر پدر یا مادر به تنهایی این نگرانی را دارد که فرزندش قصد خودش را تکرار کند یعنی فرزندش نیز باطلاق و مشکلات خانوادگی رو به رو بشود اما اگر به فرزندانتان کمک کنید تا از طلاق شما درمان بیابند خواهید دید که تاریخ تکرار نخواهد شد .


و اما چند توصیه به فرزندان


آیا پدر و مادر شما می خواهند از یکدیگر جدا بشوند ؟
هرگاه که پدر و مادر شما با یکدیگر مشکل پیدا می کنند این به آن معنی نیست که آنها دارند از یکدیگر جدا می شوند اما اگر شما فکر می کنید که آنها واقعا قصد جدایی دارند این نکات را به یاد داشته باشید .شما در این مورد هیچ تقصیری ندارید اینکه آنها با یکدیگر مشکل دارند به دلیل اشتباهات شما نیست آنها حتی اگر از یکدیگر جدا هم بشوند باز هم پدر و مادر شما هستند و خواهند بود انها با یکدیگر مشکل دارند نه با شما آنها در هر حال شما را دوست دارند و به شما توجه دارند .حتی اگر بعضی وقتها رفتار آنها این را نشان ندهد شما برای آنها مهم و دوست داشتنی هستید حتی اگر آنها از یکدیگر جدا بشوند هیچ کس نمی تواند جای شما را برای آنها بگیرد
این را هم بدانید که تنها شما با این مشکل مواجه نیستید والدین بسیاری از بچه های دیگر هم با یکدیگر مشکل دارند و یا از هم جدا شده اند اما هرگز این را فراموش نکنید که شما در این مورد هیج تقصیری ندارید .

نظرات 6 + ارسال نظر
همشهری 1391/04/24 ساعت 04:52 ب.ظ

چه اعتماد بنفسی اسم خودتون رو نوشتین الحق اوزی هستی

سلام با آپ جدید(نوروز)در خدمتیم

JANAH MUSIC 1391/05/18 ساعت 02:48 ق.ظ http://JANAHMUSIC.ROZBLOG.COM

سلام. خیلی سایت قشنگی دارین . ما شما رو لینک کردیم

salam
merci az lotfetoon
shoma ham link shodin ta var daste delam
bashin

mina jahanfar 1391/05/22 ساعت 06:44 ق.ظ

سلام بر خانم ملا واقعا سایت خوب و مفیدی دارین نوشته هاتون هم خیلی گیرا و قشنگن. من از طریق سایت جناح موزیک سایت با سایتتون اشنا شدم کار شما هم مث کار دوستم ( مدیریت جناح موزیک) بیست بیسته.

dorood

mamnoon az hozoore sabzetoon
shoma lotf darin

mina jahanfar 1391/05/22 ساعت 06:49 ق.ظ

سلام سمیه جون من از طریق سایت جناح موزیک با سایتتون اشنا شدم میخواستم بگم کار شما هم مث کار دوستم ( مدیر جناح موزیک) حرف نداره واقعا عالیه

ساحل 1391/05/23 ساعت 01:12 ق.ظ

سلام عزیزم سایت خوبی داری خیلی مفیده. راستی از وقتی با سایت جناح موزیک تبادل لینک و بنر کردی امارتون یه خورده بالاتر رفته اونها امروز بالای 1500نفر بازدید داشتن که یه افتخاری برای شهر خودمون اینطور نیست؟

سلام
مرسی از حضورسبزتون
باهاتون موافقم حتما همینطوره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد